Het Vergeten Kind: Positionering richting bedrijfsleven
Fonds Gehandicaptensport zet zich in om sport voor iedereen met een handicap structureel mogelijk te maken. Dat doen zij door middel van het oa het financieren van sportevenementen, subsidieverstrekking aan sportorganisaties, het werven van (financiële) middelen en het geven van voorlichting.
Achtergrond informatie over het vraagstuk
Een belangrijke inkomstenbron is de jaarlijkse collecteweek. Een week waarin alléén Fonds Gehandicaptensport langs de deuren mag om te collecteren. Er gaan dan ongeveer 10.000 collectanten namens het Fonds langs ongeveer 1.000.000 voordeuren in Nederland. Elke jaar levert dat dus veel geld, maar óók bekendheid op. En het voordeel van collecte geld is dat het ‘vrij besteedbaar’ is, in tegenstelling tot sponsoring of andere vormen van inkomsten. Sinds enkele jaren dalen de inkomsten en stijgen de kosten van de collecteweek. Dat is een algemene trend in collecteland, maar daar moeten we wel wat mee.
Het vraagstuk
Hoe kunnen we onze collecteweek toekomstbestendig maken?
Resultaat
Een verzameling van ABN AMRO professionals is met dit vraagstuk aan de slag gegaan. Concrete oplossingen gingen in de richting van de collecteweek weer fun-to-do maken in plaats van de aloude saaie collecte. Meer in de vorm van een actie week. Belangrijk daarin is de verbinding met de product owner van de Tikkie app van ABN AMRO. Daarmee wordt het mogelijk om donaties tijdens deze week ook digitaal te maken. Tesamen gaat Fonds Gehandicaptensport dit verwerken in een strategisch plan voor de toekomst van de collecte.
Het meest waardevol
Het aangerijkt krijgen van concrete oplossingen, inclusief het benodigde netwerk om het ook echt mogelijk te gaan maken.
Ook een vraagstuk inbrengen?
Of met jouw team een maatschappelijke organisatie helpen? Neem contact op met Doekes